// musicTheory.d2d #d2d 2.0 text using basic.deliverables : webpage #title Beiträge zur Musiktheorie- und -philosophie #nl (#ital / Contributions to Theory and Philosophy of Music) #lang de #commentchar \ #p Die meisten meiner Texte über Musik sind gesammelt in der Zeitschrift "#link http://www.senzatempo.de/ston2010082900.html #text #ital senza tempo#/link". #p #bold Seit dem 15. Dezember 2010 ist "senza tempo" als on-line Ausgabe wieder lebendig !!! #/bold #p senza tempo beschäftigt sich in erster Linie mit der Musik meiner verehrten großen Vorbilder, und mit allgemeinen ästhetischen Phänomenen. Das genaue Inhaltsverzeichnis entnehmen Sie bitte der #link http://www.senzatempo.de #text Einstiegsseite#/link. #p Auch die #bold älteren print-Ausgaben#/bold sind hier aufgelistet und abrufbar. #commentchar / #p Es gibt auch ausserhalb dieser Zeitung Texte über Musik und Fragen der Musikinformatik, teils auch auf Englisch. Diese finden Sie im #link textPublications.html #text Verzeichnis veröffentlichter Texte#/ #p Über #emph!meine eigenen! Werke gibt es weniges: #list #i #link papers/klangklavier.pdf #text Grundsätzliche Anmerkungen zu meinen Klavierstücken#/ #i #link papers/orchw.html #text Anmerkungen zu meinen Orchesterwerken #/link (also zu #link musicPublications.html#loc opus14#text op. 14 ff#/link ) #i #link papers/stson1.pdf #text Einleitende Worte zu "#opus Künftiger Mai#/" op. 19 #/link --- (die Sonderausgabe Nr. 1 meiner kleinen Zeitschrift "#ital senza tempo#/") #i eine #link papers/fmollson.pdf #text Analyse meiner ersten (op. 3)#/link #i und #link papers/klson2.pdf #text meiner zweiten (op. 11) Klaviersonate. #i Diese beiden letzten, zusammen mit der großen Monographie über das AUDIAC Projekt #link textPublications.html #loc __biblepperm:kompositiondds #text Komposition als Disposition von Datentransformation und Sprachdesign #/link beinhalten auch eine ausführliche Darstellung der Meta-Theorie, also der abstrakten Grundlagen meines Denkens im Bereich musikalischer Analyse. #i Seit neuestem nun gibt es auch ein #link textPublications.html#loc __biblepper06faustfv#text Vorwort zu meinen Opern#/link #i und ein #link textPublications.html #loc __biblepperm:vwimtakt #text Vorwort zu meinen Cembalokonzert "imtakt" op.5 #/link #/list // ============================================================================ #hr #p #image #file gb.png #width 32 #alt English translation starts here #p#lang en Regrettably, nearly all of my texts on musical issues currently #bold!only exist in German language! !-( #nl Most of them are collected in the periodical "#ital senza tempo#/". #commentchar \ #p#lang en #bold With the 15th of December 2010, this periodical has returned to live, #/bold now as on #link http://www.senzatempo.de/ston2010082900.html #text on-line magazine.#/link #p#lang en There is a #link http://www.senzatempo.de #text detailed table of contents#/link at the start of that website. (We hope it will grow constantly !-) #commentchar / #p#lang en Also the older print articles can be found there. For those, at least the titles shall be translated here #Footnote #p In Seattle I met a bus driver in public transport who answered my questions in GERMAN because he had learned it ONLY for underständing the #pers!Wagner! operas! I wouldn't say you should go THAT far just for reading my papers, but anyhow #ldots #/Footnote #list #i #link papers/lepper-st1-20090720.pdf #text Issue No. 1#/, about the c-sharp-minor fugue of the first volume of the #opus Wohltemperierte Clavier#/. #i #link papers/lepper-st2-20090720.pdf #text Issue No. 2#/ and #link papers/lepper-st3-20090721.pdf #text Issue No. 3#/, on the reflection of the "Holy Trinity" in music, esp. in some triple fugues. #i #link papers/st4.pdf #text Issue no 4#/ on the grouping and structuring of an oeuvre, esp. on #pers Gustav Mahler#/'s symphonies. #i #link papers/st5.pdf #text Issue no 5#/ on "Numbers and Music", and on numeric phaenomena in the fist 10 bars of the #opus Kunst der Fuge#/. #i #link papers/st6.pdf #text Issue no 6#/ is a larger monograph on the #opus Christmas Oratory#/ by #pers J.S. Bach#/ (It is still only half-finished, --- if anyone wants to sponsor ?-) #i #link papers/stson2.pdf #text Special Issue no 2 #/ on the #opus Ruhrwerk#/ by #pers Wolfgang Hufschmid#/ #i #link papers/stson3.pdf #text Special Issue no 3 #/ on the "#opus ex machina Mediennacht#/", a small festival held in 1999 at the #opus Folkwanghochschule#/. Essen. #/list #p#lang en There are also texts on music theory and aesthetic issues outside this periodical (some of them even in English !-) #nl The corpora of most of these texts, and the bibliographic data of all of them you'll find in the #link textPublications.html #text list of published texts#/. #p#lang en Only a few are about my own compositions: #list #i #link papers/klangklavier.pdf #text Fundamental remarks on the sound of my compostions for pianoforte #i #link papers/orchw.html #text Remarks about my orchestral works #i #link papers/stson1.pdf #text Introductory Words to "#opus Künftiger Mai#/" op. 19 (This is a special issue of the "#ital senza tempo#/" periodical). #i an #link papers/fmollson.pdf #text analysis of my first (op. 3)#/link #i and #link papers/klson2.pdf #text of my second (op. 11) piano sonata#/link.. #i These last two, together with the mongraphy on the AUDIAC project #link textPublications.html #loc __biblepperm:kompositiondds #text Komposition als Disposition von Datentransformation und Sprachdesign #/link contain an exhaustive discussion on the meta-theory, i.e. on the fundaments of my thinking in musical analysis. #i Recently there also exist #link textPublications.html#loc __biblepper06faustfv#text a preface to my operas #/link #i and #link textPublications.html #loc __biblepperm:vwimtakt #text a preface to my concert for harpsichord "imtakt" op.5 #/link #/list #eof